zondag 25 april 2010

DAG 8

Email vanaf de oceaan via de korte golf radio
8e Oversteek Carib - Azores
Zondag 25 April 2010, 14:00 uur AST - 18.00 UTC - 20:00 NL
Positie 25.14.227 N - 50.22.256 W
Totaal afgelegd: 921.9 NM

Ik heb precies 3 minuut en 20 seconden om dit berichtje te typen.
Anders wordt ik misselijk.
Vannacht met droge strot van de adrenaline de wacht gehouden.
Met tranende ogen van het turen naar de instrumenten,
af en toe een ruk aan het stuurwiel gevend als ED -de windvaan -de windvlagen niet aankon,
werd ik na 3 uur gelukkig afgelost.
Voor bijna de halve Atlantische oceaan is een securite bericht afgegeven ivm de te verwachten golf hoogte voor vandaag en morgen !!
Nu kijken we tegen massieve water kolommen van een meter of 7 aan (op andere plekken is dat zeker het dubbele) : heel indrukwekkend zal-ik-maar-zeggen!
Kwestie van snelheid en een goede koers (kan niet schelen waar naar toe) om dat een beetje aangenaam te kunnen doorstaan.
Wacht even eerst een luchtje scheppen buiten...

Daar ben ik weer...Momenteel zigzaggen we - ge coached door Herb- tussen het slechte weer, de hoge golven en harde wind door.
Samen met het vangen van grote vissen (dat is soms wel anderhalf uur knokken voordat we de rum in de kieuwen kunnen gooien)
zorgt dat voor magere dagopbrengsten kwa afgelegde mijlen dan.
Als we NU rechtstreeks op ons doel ( Horta, Azores) af konden gaan zou het nog 1350 mijl zijn.
Jaha sinds de C80 Ray marine plotter het GPS signaal niet meer kan ontvangen,
hebben we ook geen preciezere manier om ons bochten werk in mijlen uit te drukken.
We meten dus nu gewoon de rechte lijn tussen A en B op onze spare hand GPS.
Verder hebben we ook de trip van de boot, maar dat is afstand door het water gemeten en daardoor vaak vee- eel meer;))

Help me (straks thuis) onthouden dat ik je het waanzinnige verhaal vertel en de foto's laat zien van de mahi-mahi van 10 kg die Kees,
vandaag op zondag 25 april- na een strijd van ruim een uur, in 12 plakken gefileerd heeft. Die blikjes- nood- voorraad-voor- als- al-het -verse-werk-op-is komt ook deze reis bij lange na niet op

Alles wel, later meer:-))

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten