zaterdag 6 februari 2010

BLUE LAGOON = afscheid=
Maandag 1 Februari 2010 zitten Kees en Liesbeth van half negen tot half twaalf in het groene gebouw van immigration op Bequia. We willen het uitklaren echt goed regelen om later geen gedoe te krijgen. Pas als dit goed geregeld is kunnen we met een gerust hart verder. Drie uur steggelen later komen 2 vermoeide zeilers met stoom uit de oren terug op de Rebel. Eerst maar even chillen en een bakkie en dan gauw een frisse wind door de haren om het snel te vergeten ;))

...1 feb: onderweg van Bequia naar St Vincent komen we de Bequia Blast tegen..

Tussen Bequia en St. Vincent is het heel diep. We worden in de pilot gewaarschuwd voor de 'Bequia Blast'. Wind en golven zorgen wederom voor een sportief tripje van ongeveer 10 NM.
Doel is de Blue Lagoon in het zuiden van St Vincent. Daar willen we bij Barefoot de Rebel weer aan de navelstreng van de C80 plotter zien te krijgen.


...kaart van de blue lagoon in de pilot, met een pijl bij de juiste doorgang.Je kan de rif duidelijk zien liggen..


...als je aan komt varen zie je door het breken van de golven de lagoon precies liggen.blue lagoonwe zijn er. En we zijn blij met de geringe diepgang van de rebel. Als we de nauwe doorgang passeren zien we 1.40 en 1.30 op de dieptemeter staan(rara hoe kan dat?) we lopen namelijk helemaal niet aan de grond...terwijl we volgens bartjes al 30 cm in het witte zand zouden moeten ploegen. ..

...en eenmaal binnen is het super rustig...


..uitzicht vanaf de boot op Barefoot...


...yammie wat een mooi plekje he Rebel?...


...bij barefoot hangt het weerbericht boven een conch schelp (wij kennen dat in NL met een steen...;)



In de Blauwe Lagune krijgen we een gratis mooringplekje. We ontmoeten Ted vander Wiede, een rasechte Amerikaan (aan zijn knauwend accent te horen ) met NL voor-ouders. Hij verklapt ons de reset-code voor de Raymarine plotter. En daarmee kunnen we weer werken. Da's piep- gebeurd: Da's mooi. Iets minder mooi is dat er aan de achterkant in de NMEA stekker een pinnetje is afgebroken. Het is het pinnetje dat we nodig hebben als we AIS willen integreren. Dus als we dat willen repareren moet de unit terug naar de US of GB in verband met het waterseal. We kijken of we onderweg in Engeland een pitstop kunnen maken om dit euvel te verhelpen. Tuut tuut tuut wat zijn we goed bezig geweest: De huik die een beetje uit elkaar begon te vallen (tja stiksels in de zon) is gerepareerd , 2 flinke wassen gedraaid en boodschappen gedaan!


's Avonds afscheid dineetje met Liesbeth en de volgende dag zwaaien we haar uit. Drie weken zijn OM gevlogen!


...Liesbeth uitzwaaien en sterkte wensen bij het klimmen op het kruiende ijs;)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten