maandag 15 juni 2009

DIKKE LIPPEN

Op zondag wordt ik wakker met hele dikke lippen. In mijn gezicht welteverstaan. Ik strijk met mijn tong langs mijn onderlip. Dat voelt hee-eel vreemd aan. Ik heb echt niet stiekum een face-lift laten doen. Zelfs niet in mijn dromen. Zon, mug of allergie? Ik heb geen flauw idee. Ksmeer ze uitgebreid in met Labello- tegen- de- zon en doe er voor de zekerheid nog wat vette rode lippenstift overheen.

ZO. Nu kan ik de ‘stad’ in om een internet cafe en supermarkt te gaan zoeken. Renato van de havendienst heeft ons een plattegrondje en heel veel tips meegegeven.

...de oude binnenstad...
Viana do Castello ADEMT zon, zee en zeilen. Het zout druipt uit haar porien. De handel en Vasco da Gama zijn op vele plekken in beeld gebracht.
...die duif boven op het hoofd van Vasco hoort dus niet bij het beeld...

Al eeuwen lang leven de mensen die hier wonen van de zee. Dat merk je aan de kleinste dingen.
Het is een leuke levendige ‘jonge’ universiteitsstad. Overal sporties op mountainbikes, in kano’s of lopend. We vallen middenin een marathon die langs de haven loopt.
Mmm. Hier graven wij ons even in;)


...op deze luchtfoto (uit de Pilot) van Viana do Castelo zie je hoe een deel van de haven onder de Eiffelbrug ligt...


Dikke kus (!)

2 opmerkingen:

  1. lieve Trees, ik heb met je te doen, ooit ben ik van de zeilboot afgestapt om zo'n dikke lip, toen zeilden we op de Noordzee, dicht bij huis, jij moet door, maar je bent s t r o n g .,
    neem wel een parasol boven je bolletje als dat mogelijk is op jullie groete zee-reizen !!!!!!!
    Ozon , ken je dat ??? groet van dokter K.
    wat zijn jullie overigens al ver .............
    en wat zien jullie veel moois .............
    proficiat met jullie stoere besluiten !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees en Trees fijn dat alles zo goed gaat met jullie, en wat genieten jullie hé en wat een geweldige side en Trees succes met je dikke lippen. Groeten yvonne van der Roest.

    BeantwoordenVerwijderen