donderdag 28 mei 2009

ALS IK NET OP EEN (1) BLOOT BEEN STA...


...foto Djen: auteur op de prince of wales pier in falmouth...

Ben je wel eens in de ‘Holly-Holly’ geweest? Het is een hele geinige kermis attractie. Moet je echt eens proberen als de kermis weer eens bij je in de buurt is. Je loopt een soort huis- vol -hindernissen -parcours af die er heel grappig en kleurig uitzien maar ze zijn er heel vals op uit om je te laten struikelen. En dat is dan weer leuk voor diegenen die komen ‘kijken’ naar de Holly-Holly. Hij is niet altijd hetzelfde en HEET ook niet altijd hetzelfde maar je herkent hem meteen aan een trap die in twee-en gedeeld is en de treden bewegen links en rechts verschillend van elkaar . Zo heb je ook vloeren die draaien en kamers die opeens helemaal rond zijn. Sommige Holly’s eindigen in een lachspiegeldoolhof: heel toepasselijk... of onpasselijk. Tis maar van welke kant je er tegenaan kijkt;)

Ik kreeg een paar dagen geleden een backflash van de holly-holly uit mijn kindertijd (niet zo heel erg lang geleden) toen ik met Kees samen op de boot de Golf van Biskaye aan het bedwingen was (haha). Twas zondag 24 mei (geen zon gezien overigens die dag). Ik heb net de volle 4 uur mogen slapen en wordt gewekt met een kop hete thee. Daarna volgt een ingewikkeld ritueel: het aankleden op een rollende en stampende boot!!

Als ik net op 1 bloot been sta, me met 1 hand vastklampend aan de beugel van de bank, om met zeevrouws handigheid met de overgebleven hand de pijp van mijn patagonia expeditie long underwear om het andere been te frotten, maakt de boot een slinger en kwak ik ruggelings op de bank. Weer een blauwe plek erbij (over die andere plekken vertel ik je later, als ik eraan toe ben, nog wel eens).

Het gekke is dat je HET voelt aankomen.
Eerst denk je ”laat ik me goed vasthouden want...”
En als je staat, denk je “eigenlijk kan ik het beter zittend doen...”
en tenslotte denk je “ach effe snel dan..”
En laat het nou precies op DAT moment natuurlijk fout gaan!
Je zou het eens voor de gein zelf moeten proberen met vaste grond onder de voeten een kledingstuk met 1 hand aan te trekken. Tis net een circus kunstje het lijkt heel eenvoudig maar tis verdomd lastig. Overigens wel erg grappig voor toeschouwers.

Trouwens bootje varen is verder super relaxed;)

1 opmerking:

  1. Goede morgen samen!
    Hebben jullie de sangria en de tapas al geproeft?!. Wij gaan aan de warme broodjes in de zon als onbijt, liefs Angela, V,D,R;)

    BeantwoordenVerwijderen